Wskazówki dla początkującego: Remarketing krok po kroku
3 min read
Choć marketingowo brzmiące wyrażenie “remarketing” może powodować dysonans poznawczy albo przerażenie, to tak naprawdę nie jest to nowatorskie, odkrywcze pojęcie. W tradycyjnym ujęciu reklamy, często pojawiały się zniżki i inne formy promocji dla powracających konsumentów. Wszystko w jednym celu – ponownych odwiedzin i zakupu oferowanych produktów bądź skorzystania z usług.
Objaśniamy remarketing krok po kroku i udowadniamy, że korzystanie z jego zasobów jest dziecinne proste. Wystarczy, że założyć konto, utworzysz listę kluczowych fraz, a finalnie zaczniesz docierać do swoich odbiorców.
Po kolei – o tym, czym jest remarketing, jakich błędów należy się wystrzegać oraz to, o czym musisz pamiętać rozpoczynając kampanię remarketingową. To wszystko znajdziesz w przygotowanym przez nas wpisie.
Co oznacza pojęcie remarketingu?
Remarketing to proces umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako remarketing możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy.
Początki bywają trudne – remarketing krok po kroku
Wyzwanie, jakim jest remarketing krok po kroku – wymaga wskazania tych błędów, których należy unikać jak ognia. Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:
- Błąd 1: Nieznajomość swoich odbiorców.
- Błąd 2: Brak sprecyzowanego budżetu.
- Błąd 3: Niewłaściwie używane narzędzia.
- Błąd 4: Nieuwzględnienie pomiarów.
Warto wspomnieć również o tym, że remarketing jest strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.
O czym musi pamiętać każdy marketer i przedsiębiorca
Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem tipów, które ustrzegą przed porażką Twojego przedsiębiorstwa w realizacji strategii remarketingowej.
Dane liczbowe
Kampanie remarketingowe powinny skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków.
Klienci odchodzą. Dlaczego?
Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych.
Integruj
Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie.
Skutecznym sposobem wdrożenia kampanii remarketingowych w witrynie jest stworzenie listy remarketingowej w Google Analytics. Jeśli przebrnąłeś już remarketing krok po kroku w teorii, rozpocznij działania przenosząc je na grunt praktyczny.