9 grudnia 2022

Wskazówki dla początkującego: Remarketing krok po kroku 

3 min read

Choć marketingowo brzmiące wyrażenie “remarketing” może powodować dysonans poznawczy albo przerażenie, to tak naprawdę nie jest to nowatorskie, odkrywcze pojęcie. W tradycyjnym ujęciu reklamy, często pojawiały się zniżki i inne formy promocji dla powracających konsumentów. Wszystko w jednym celu – ponownych odwiedzin i zakupu oferowanych produktów bądź skorzystania z usług. 

Objaśniamy remarketing krok po kroku i udowadniamy, że korzystanie z jego zasobów jest dziecinne proste. Wystarczy, że założyć konto, utworzysz listę kluczowych fraz, a finalnie zaczniesz docierać do swoich odbiorców. 

Po kolei – o tym, czym jest remarketing, jakich błędów należy się wystrzegać oraz to, o czym musisz pamiętać rozpoczynając kampanię remarketingową. To wszystko znajdziesz w przygotowanym przez nas wpisie. 

Co oznacza pojęcie remarketingu? 

Remarketing to proces umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako remarketing możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy. 

Początki bywają trudne – remarketing krok po kroku 

Wyzwanie, jakim jest remarketing krok po kroku – wymaga wskazania tych błędów, których należy unikać jak ognia. Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:

  • Błąd 1: Nieznajomość swoich odbiorców. 
  • Błąd 2: Brak sprecyzowanego budżetu. 
  • Błąd 3: Niewłaściwie używane narzędzia. 
  • Błąd 4: Nieuwzględnienie pomiarów. 

 

Warto wspomnieć również o tym, że remarketing jest strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.

O czym musi pamiętać każdy marketer i przedsiębiorca 

Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem tipów, które ustrzegą przed porażką Twojego przedsiębiorstwa w realizacji strategii remarketingowej. 

Dane liczbowe 

Kampanie remarketingowe powinny skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków. 

Klienci odchodzą. Dlaczego? 

Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych. 

Integruj 

Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie. 

Skutecznym sposobem wdrożenia kampanii remarketingowych w witrynie jest stworzenie listy remarketingowej w Google Analytics. Jeśli przebrnąłeś już remarketing krok po kroku w teorii, rozpocznij działania przenosząc je na grunt praktyczny. 

 

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.